Whey proteini za regeneracijo mišic po treningu

Proteini sami po sebi niso čudežno zdravilo, s pomočjo katerega bomo takoj dosegli našo idealno težo in si brez vsakega napora izoblikovali športno postavo. Tega se je potrebno zavedati, saj je napačna uporaba lahko nevarna. Vsako poseganje po prehranskih dodatkih mora biti premišljeno in skrbno načrtovano, pri čimer moramo upoštevati številne dejavnike: naše cilje, trenutno fizično pripravljenost, intenzivnost in pogostost naših treningov, vrsto vadbe, s katero se ukvarjamo …

Jemanje sirotkinih beljakovin oziroma whey proteinov je priporočljivo predvsem za zelo aktivne posameznike, saj to prehransko dopolnilo telo oskrbi z dodatnimi aminokislinami. Je eno izmed najbolj priljubljenih dopolnil. Omogoča namreč hitro absorpcijo in dobro regeneracijo po treningu ter spodbuja rast mišic. Raziskave kažejo, da whey proteini pomagajo pri izgubi telesne teže, zmanjševanju slabega holesterola, zmanjševanju krvnega tlaka in celo pri krepitvi imunskega sistema pri bolnikih z astmo.

whey proteini

Vrste sirotkinih beljakovin

Na tržišču whey proteine ponavadi kupimo v prahu. Gre za tako imenovane proteinske praške, ki jih je raztopljene v napitku najbolje spiti takoj po naporni vadbi, saj se na tak način zagotovijo najboljši rezultati v obliki čiste mišične mase. Užijemo jih lahko tudi kot nadomestek obroka. Poznamo koncentrate (ki vsebujejo približno 80g beljakovin na 100g prahu) in izolate, ki so dodatno prečiščeni in so najbolj čist vir beljakovin v prašku.

proteini s sadnim okusom

Primerni so tudi za ljudi, ki imajo laktozno intoleranco. Seveda je treba na tem mestu poudariti, da taki napitki niso nadomestek za zdravo in uravnoteženo prehrano. Slednjo morajo le dopolnjevati. Ne moremo pa mimo dejstva, da je takšen način uživanja proteinov zelo praktičen: napitek je izjemno hitro pripravljen, cenovno ugoden, nesemo ga kamorkoli, užijemo ga lahko tudi, če nimamo posebnega apetita … Večina napitkov je dobrih okusov, od čokoladnega ali vanilijevega do jagodnega. Obstajajo tudi proteini brez okusa. Vsekakor je veliko bolj enostavno, če po napornem treningu spijemo napitek kot da si skuhamo bogat obrok; sploh če za to nimamo niti časa niti apetita.

Zakaj so proteini po treningu sploh pomembni?

Proteinski dodatki so stalnica profesionalnih športnikov, pa tudi rekreativcev in ljubiteljskih športnikov, saj prinašajo številne koristi. Whey proteini po treningu omogočajo hitro absorpcijo in krepijo odpornost imunskega sistema. Preprečevali naj bi celo osteoporozo, pomagajo pri pridobivanju mišic, izgubljanju teže in splošni regeneraciji. Sami po sebi proteini seveda ne bodo storili ničesar! Učinkoviti so le v kombinaciji s pravilnim treningom in prehrano.

V primernih okoliščinah lahko naredijo veliko in vam bistveno pomagajo na poti do zastavljenega cilja. Uporabljajo se tudi v fazi hujšanja, saj vsebujejo zelo malo oziroma nič ogljikovih hidratov in maščob, ki se jih je med izgubljanjem teže bolje izogibati. Količina zaužitih proteinov je odvisna od intenzivnosti naših aktivnosti: na splošno naj bi moški zaužili med 40 do 45 gramov, ženske pa med 30 in 35 grami. Če smo zelo aktivni, lahko zaužijemo več. Sploh ljudje, ki se ukvarjajo z vzdržljivostnimi športi kot sta tek ali kolesarjenje, imajo v prehrani pogosto premajhen vnos beljakovin. To se da rešiti z dodatki, ki preprečijo pretirano utrujenost in anemičnost.

Whey proteini

Proteinski dodatki imajo cel kup koristi, zaradi katerih so v profesionalnem športu, bodybuildingu in fitness vadbi postali stalnica. Če pa smo na tem področju novi in še ne tako izkušeni, je dobro na začetku pokazati zdravo mero previdnosti, znanja in razumevanja. V jemanje ne bi smeli skočiti nepremišljeno. Veliki vnosi lahko namreč pretirano obremenijo ledvica in jetra – sploh, če sočasno jemljemo več različnih dodatkov ali kakršna koli druga zdravila. V kolikor nismo prepričani, kaj bi nam najbolj ustrezalo, se je vedno najbolje pogovoriti z zdravnikom, nutricionistom ali osebnim trenerjem. Zdravje je na prvem mestu.

Proteini so le dodatek k uravnoteženi prehrani

Osnova za dobre športne rezultate in na splošno kvalitetno življenje je zdrava in uravnotežena prehrana. Težko je sicer natančno določiti, kaj točno to je. Načinov prehranja je ogromno: od ketonske diete do pesketarijanstva, veganstva, paleo in ločevalne diete … Vsak posameznik ima svoje mnenje, izkušnje in preference, ter mora sam ugotoviti, kaj mu najbolj ustreza in mu prinaša najboljše rezultate.

Virov beljakovin je več in naj bi predstavljali do 15% dnevnega energijskega vnosa pri posamezniku. Med živila rastlinskega izvora sodijo fižol, tofu, na splošno soja in druge stročnice, žita, oreščki … Kar se tiče živil živalskega izvora so dober vir jajca, mleko, sir, skuta in drugi mlečni izdelki, ribe, morski sadeži in pusto meso. Pri hujšanju se je najbolj smiselno osredotočiti na način prehranjevanja, ki ga bomo lahko dolgotrajno vzdrževali, in nam ni preveč mučno oziroma nam ne predstavlja prevelikega odrekanja. Le tako zagotovimo rezultate na dolgi rok in poskrbimo, da se izgubljeni kilogrami ne bodo vrnili.